Vom fi prezenți la evenimentul Indagra ce se desfășoară în perioada 30 octombrie – 3 noiembrie 2024, în cadrul centrului expozițional Romexpo

Revenim cu informații noi pe măsură ce se apropie evenimentul



Am participat la a opta ediţie a Conferinţei “Digitalizare şi Siguranţă Cibernetică”, organizată de Grupul de presă BURSA în data de 13 iunie 2024

Eduard Dumitraşcu, preşedintele Asociaţiei Române pentru Smart City, a arătat, în deschiderea conferinţei, că este nevoie de transferarea responsabilităţii din zona statului către cetăţeni. Eduard Dumitraşcu a spus: “Avem nevoie de o igienă digitală minimă, de o educaţie digitală minimă, pentru că statul poate face educaţie până la un punct, după care intervine responsabilitatea noastră. Partea de deep-fake, de fake-news ţine tot de igiena digitală şi reprezintă partea de responsabilitate ce îi revine fiecărui utilizator”

Nevoia de educaţie digitală reiese şi dintr-un studiu recent al Băncii Mondiale ce menţionează că 56% dintre tinerii români cu vârsta cuprinsă între 16 şi 25 de ani nu au competenţe digitale, deşi mulţi dintre ei utilizează telefonul mobil şi intră pe reţelele de socializare

“La digitalizarea în mediul rural vedem o dublă tendinţă: o creştere a proiectelor smart-village, dar şi discrepanţe din ce în ce mai mare între mediul rural şi mediul urban”

Radu Miruţă, Secretar al Comisiei pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor din Camera Deputaţilor: “E nevoie de un pact ca zona de digitalizare să fie depolitizată.

Dacă digitalizarea se dezvoltă, celelalte ramuri care se suprapun peste ea se vor dezvolta mai bine decât toate celelalte domenii. Digitalizarea trebuie să fie lăsată în mâinile specialiştilor fără suprapunere politică

“Cloudul guvernamental e o chestiune care sună frumos, care trebuie să unească toate bazele de date ale instituţiilor publice. În acest moment, unităţile de stocare nu sunt atât de conectate pe cât este nevoie”

Dan Cîmpean, DNSC: “Securitatea cibernetică are un preţ”

Securitatea cibernetică are un preţ, care nu este deloc mic, afirmă Dan Cîmpean, directorul Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică, subliniind: “Acest preţ este, însă, oricum mult mai mic decât costul remedierii unui incident cibernetic care impactează o organizaţie sau alta”

Marius Săceanu – Secretarul general al ANCOM: Va fi un deziderat ca fiecare cetăţean al României să poată accesa o conexiune de bază

Ultimele informaţii pe care le avem spun că rata de penetrare, la nivel de gospodării, a internetului fix, este de 80%, iar 93% din această acoperire e cu fibră optică. Un lucru foarte interesant este că nu există o discrepanţă foarte mare între urban şi rural, respectiv 86% în urban, 72% în mediul rural. Raportul DESI spune că este bine, pentru că am fi cam pe locul trei în Europa faţă de alte statistici pe care le-au generat cei de la Comisie

În zona de mobil lucrurile stau bine. Avem 4G cu acoperire de peste 98% la toţi operatorii mobili”. Marius Săceanu a adăugat că pe zona de 5G există puţin peste două milioane de conexiuni, în majoritate abonaţi persoane fizice: “Sunt încă 1.600 de localităţi care nu ating o viteză de 100 Mb/s, dintre care 1.100 fără niciun pic de conectivitate, adică nu există punct de prezenţă la Internet fix În ceea ce priveşte digitalizarea mediului rural, rămân la această paradigmă a conectivităţii în aceste 1.600 de localităţi cu care trebuie să facem ceva. Un lucru deja se face, Ministerul de resort, prin Autoritatea pentru Digitalizarea României, a accesat fonduri din PNRR şi acum are în desfăşurare un proiect de finanţare pentru acoperirea cu reţele la punct fix. Din punct de vedere legislativ Legea 175/2002 – cere administraţiilor locale ca, dacă se regăsesc în această situaţie, de lipsă de conectivitate totală sau conectivitate la un nivel de 100 Mb, să ia nişte unele măsuri de ordin administrativ, de accelerare a procesului de emitere a autorizaţiilor de construcţie necesare

Mihail Andrieş, BRD – Groupe Societe Generale: “Digitalizarea a adus beneficii, dar a deschis şi vulnerabilităţi”

Ion-Aurelian Mihai – Specialist Senior Securitatea Informaţiilor, Digi România: “Să trecem din zona de a remedia, în zona de prevenţie”

Conform rapoartelor recente România stă bine la reţele de telecomunicaţii în schimb se vorbeşte mai puţin despre educaţie, despre utilizatorul final, despre riscuri şi ameninţări. E un trend ascendent al riscurilor, trebuie să mergem către utilizator, să-l ajutăm să înţeleagă care sunt riscurile. Se observă că datele se dau foarte uşor. Se expune astfel unor riscuri, inclusiv viitoare. Ori cât de multe măsuri se iau, tot timpul un atacator va găsi o vulnerabilitate, în special factorul uman

Bogdan Albu, Kaspersky: “Suntem asaltaţi de informaţii şi tehnologii, iar asimilarea este foarte grea”

Bogdan Albu a spus: “Digitalizarea este pe un trend ascendent şi este important să fim la zi cu echipamentele de ultimă generaţie, cu soluţiile de securitate, dar ce facem cu factorul uman care, în clipa de faţă, este veriga cea mai slabă. Este foarte important să încercăm, împreună cu asociaţiile tehnologice şi entităţile publice, să creăm cultura educţională prin care să reducem numărul incidentelor survenite din cauza factorului uman

Tudor Cosăceanu, UiPath: “Nivelul digitalizării a crescut foarte mult, în sectorul public”

Nivelul digitalizării a crescut foarte mult în sectorul public, dar mai există încă ministere precare din acest punct de vedere, a afirmat Tudor Cosăceanu, Regional Vice President România & Moldova la UiPath.


Am participat în calitate de membru al CCIB (Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti) la evenimentul Business Breakfast ce a avut loc la Palatul CCIB, dedicat oportunităților și provocărilor generate de inteligența artificială, organizat în data de 4 iunie 2024.

”În zilele noastre, fie că este vorba de îmbunătățirea experienței clienților, optimizarea lanțurilor de aprovizionare sau inovarea în produse și servicii, inteligența artificială are potențialul de a transforma orice sector de activitate. A nega această realitate sau a amâna nejustificat luarea unor măsuri pentru a integra inteligența artificială în activitatea curentă înseamnă a face paşi siguri către ieşirea de pe piaţă”, a declarat Iuliu Stocklosa, președintele CCIB, în deschiderea evenimentului, la care au participat numeroși antreprenori, manageri și experți în tehnologie.

Invitatul special al ediției a fost Adrian Dragomir, fondator StartAI și Termene.ro, expert în integrarea tehnologiilor AI în companiile din țara noastră, care a vorbit pe larg despre cele patru valuri ale inteligenței artificiale: automatizare, optimizare; scalare (de la optimizare la expansiune); înlocuire (depășirea barierelor organice ale minții umane)

Adrian Dragomir a subliniat, inclusiv prin prezentarea unor studii de caz, că automatizarea și optimizarea proceselor generează un avantaj competitiv major. Totodată, a atras atenția că acele companii care nu vor intra în acest prim-val anul acesta sau cel târziu anul viitor vor dispărea de pe piață. În opinia sa, vor fi afectate îndeosebi: marketingul, segmentul de customer care, vânzările, dezvoltarea de produse, deciziile de management. De asemenea, Adrian Dragomir a punctat că procesele de polarizare se vor produce cu o viteză accelerată, unul dintre cele mai expuse domenii fiind cel al contabilității, în care în prezent activează circa 11.000 de jucători.

Complementar, Iulian Manea, reprezentantul Autorității pentru Digitalizarea României (ADR) a vorbit despre demersurile făcute la nivelul Uniunii Europene (UE) în ceea ce privește reglementarea domeniului, astfel încât sistemele de inteligență artificială utilizate pe teritoriul UE să fie sigure, transparente, etice, imparțiale și sub control uman. Totodată, a dat detalii despre Regulamentul privind Inteligența Artificială (AI Act), punctând practicile interzise, precum și domeniile de sisteme încadrate în categoria celor cu risc ridicat, de la identificarea biometrică și clasificarea persoanelor fizice, gestionarea și exploatarea infrastructurilor critice, educație și formare profesională, accesul la servicii esențiale și până la ocuparea forței de muncă, gestionarea migrației și administrarea justiției. În plus, a vorbit și despre Regulamentul privind guvernanța datelor la nivel european (DG Act).

Programul profesional al evenimentului a fost completat de intervenția lui Alex Mălureanu, co-fondator și CMO Ascendia, companie românească listată la BVB, specializată în dezvoltarea de soluții complete de e-learning. Acesta a vorbit despre oportunitatea oferită prin PNRR întreprinderilor mici și mijlocii (IMM) de a-și înscrie gratuit angajații la 9 tipuri de cursuri de competențe în tehnologii avansate, punctând faptul că bugetul este de maximum 17.000 euro/firmă, pentru minimum 2.000 de IMM, din toate domeniile de activitate, cu excepția acvaculturii, pisciculturii și producției agricole primare.


Am participat în calitate de membru al CCIB (Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti) la a VI-a ediție a Conferinței FOCUS București – Digitalizare și Dezvoltare Urbană, organizata miercuri, 22 mai 2024

Evenimentul a reunit reprezentanți ai comunității de afaceri a Capitalei, precum și oficiali din administrația centrală și locală, cu scopul de a clarifica problemele apărute în relația autorități – mediu de afaceri și pentru a identifica soluții și bune practici menite să transforme Bucureștiul într-o metropolă modernă a business-ului românesc

În cadrul acestei ediții, desfășurate sub sloganul „Conectând tehnologia cu sustenabilitatea pentru un București mai bun”, au fost abordate într-o manieră interactivă următoarele teme: digitalizarea, motor al dezvoltării urbane sustenabile; e-guvernare și participare civică în dezvoltarea urbană; smart city și calitatea vieții în mediul urban; inovare digitală în construcții și planificare urbană; infrastructura inteligentă de transport; gestionarea eficientă a resurselor de apă și deșeurilor; instrumente de finanțare prin PNRR; tehnologii digitale pentru promovarea și gestionarea turismului din București.

„Promovarea punctelor forte ale Capitalei şi rezolvarea problemelor sale sistemice se pot face eficient doar printr-un dialog constructiv între comunitatea de afaceri, administrația publică și societatea civilă. În ceea ce ne privește, ne exprimăm întreaga deschidere de a pune în slujba acestui efort de echipă instrumentele specifice unei camere de comerţ solide, precum și sistemul complex de relații construit de organizația noastră de-a lungul timpului, pe plan intern și extern. Prin cooperare avem șansa de a iniția și dezvolta proiecte utile şi viabile, cu un singur câştigător: Bucureştiul. Experiența colegilor mei din Austria și Ungaria demonstrează că acest lucru este posibil. Așadar, se anunță un eveniment interesant, generator de plus-valoare, la care îi invit pe reprezentanții comunității de afaceri”, declară Iuliu Stocklosa, președintele Camerei București

Conferința, cu un pronunțat caracter interactiv, a constituit un excelent prilej pentru participanți – autorități, lideri, experți și profesioniști din diverse domenii –pentru a discuta și a dezvolta strategii inovatoare care să transforme Bucureștiul într-un oraș inteligent, durabil și adaptat la nevoile viitorului.


Am participat la evenimentul ZF Retail Summit 2024 organizat de Ziarul Financiar in data de 14 mai 2024 cu ajutorul partenerilor MasterCard, Auchan, Mazars, Profi, Vodafone, Iulius, Eli Parks, CPI Property Group, PwC, Altex, ROPECO, Metro, Cushman & Wakefield Echinox, IWF, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmbureşti, Dropshot, BPT şi JW Marriot.

Anul 2024 se prefigurează a fi cel mai dificil pentru jucătorii din comerţul alimentar care, după ce au trecut prin pandemie şi prin doi ani de inflaţie record, se confruntă acum cu noi probleme.

Scăderea puterii de cumpărare ca urmare a faptului că de multe ori salariile nu au ţinut pasul cu inflaţia, cu scumpirile, s-a reflectat atât în componenţa coşului zilnic de cumpărături, cât şi în ceea ce priveşte apetitul pentru alte produse precum cele electroIT, mobilă sau modă.

În ceea ce îi priveşte pe consumatori, inflaţia record de după 2022, care a dus chiar la dublări ori triplări de preţuri, mai ales la bunurile de larg consum, i-a făcut pe oameni mai precauţi, mai atenţi la costuri şi mai deschişi către promoţii.

Totuşi, există şi o veste bună, consumul (în volum, cel mai bun indicator pentru apetitul pentru shopping) a dat semne de revenire pe finalul anului trecut, după ce scumpirile s-au mai temperat, iar retailerii au pariat masiv pe reduceri, promoţii şi oferte.

Ruxandra Târlescu, partener în cadrul PwC România, a subliniat că piaţa locală vine cu multe oportunităţi de creştere şi este o destinaţie de investiţii potrivită pentru jucătorii mari din retail.

„România reprezintă o piaţă foar­te bună pentru jucătorii mari. Con­form The Economist, România va fi ţara cu cele mai multe oportu­nităţi de creştere. Vedem că există investiţii, avem fonduri, economia creşte, comerţul cu amănuntul creşte. Evident că sunt şi lucruri de îmbu­nătăţit, însă perspectivele sunt foarte bune“, a detaliat ea în cadrul evenimentului ZF.

Andrei Popescu, CEO al Freshful, a vorbit despre creşterea consumului în mediul online şi despre tendinţele de creştere din acest segment al comerţului.

Jean Dumitrescu, director relaţii cu investitorii în cadrul Aquila, susţine că investiţiile vor fi un motor pentru anul 2025.

Adrian Ariciu, CEO al Metro România, a subliniat şi el nevoia de investiţii pentru a creşte retailul local.

„În mod categoric, retailul mai are loc de dezvoltare. Cred că consu­matorul a devenit din ce în ce mai chib­zuit, mult mai informat şi, dincolo de preţ, contează experienţa de cum­părare. Retailul care se reinventează, care se transformă va avea tot timpul de câştigat. Credem că amprenta pe care o avem în România este sufi­cientă, dar are nevoie de investiţii majore pentru a susţine capacitatea. (…) Investim, avem în plan anual undeva de 40 mil. euro în bugetul de investiţii“, afirmă CEO-ul Metro.

România rămâne o destinaţie atractivă pentru investitorii străini. Piaţa locală este într-un moment de evoluţie, există încă loc de dezvoltare şi de jucători noi


În perioada 14 – 17 martie, ROMEXPO a organizat #TotulPentruCasaTa2024 – un concept dedicat sectorului home & deco – care a adus împreună tematicile târgurilor: Construct Ambient ExpoRomthermMobila Expo și Expo Flowers & Garden.

La standul Ungariei au fost prezente mai multe firme, acestea avand oportunitatea de a prezenta produse și servicii astfel cum sunt descrise mai jos:

HEPA Agenția Maghiară de Promovare a Exportului (HEPA) oferă servicii profesionale și stimulente IMM-urilor maghiare  pentru a-și lansa produsele și serviciile în străinătate. HEPA sprijină relațiile comerciale internaționale prin studii de piață,  consultanță în afaceri și cursuri de formare orientate spre export.

În același timp, pentru a ne asigura că suntem prezenți în aproape fiecare țară din lume, cooperăm cu rețeaua de atașați ai Ministerului Afacerilor Externe și Comerțului, care supraveghează, de asemenea, agenția noastră.

EGROKORR Vopsea industrială

Egrokorr Ltd a fost înființată în 1990 ca o companie industrială cu sediul în Ungaria. Activitatea sa principală este reprezentată de producția de vopsele atât pentru uz industrial, cât și pentru uz rezidențial

consumatorilor. Compania își desfășoară activitatea de producție în 2 fabrici de vopsele, oferind o paletă de producție care include peste 11000 de tipuri de vopsea. Capacitatea sa totală ajunge la 6.000 de tone pe an.

 Egrokorr Ltd nu este doar activă pe piața maghiară, ci și exportă produsele sale produse pe piețele din România și Serbia.

GANZ Danubius Watercraft and Crane este reprezentantul legal al companiei de construcții navale GANZ, o companie istorică maghiară cu tradiție îndelungata. GANZ Danubius este cea mai veche companie de construcții navale din Europa Centrală, fondată în 1835. Timp de mai bine de un secol și jumătate din istoria sa, compania a realizat câteva mii de nave, macarale plutitoare, macarale portal și alte instalații portuare, echipamente de manipulare portuară pentru mare și fluviu. O companie de construcții navale a cărei activitate principală este proiectarea și construcția tuturor tipurilor de macarale plutitoare, de ridicare a navelor, echipamente, nave și ambarcațiuni plutitoare pentru lucrări hidrotehnice, macarale portal, utilaje și echipamente pentru manipularea mărfurilor în porturi și în larg. Compania oferă sprijin ingineresc pentru organizarea proiectelor de manipulare a mărfurilor pe apă.

 ROLLÓ

Prelucrarea PVC-ului de la deșeuri la produs finit.

– Extrudare

– Regranulare

– Scule pentru extrudere

– Proiectare și implementare de aplicații individuale legate de extrudare

– Cernerea deșeurilor de materiale plastice și măcinarea acestora

Bloc termic “Thermo-Block” Magyarorszag Ltd. este unicul producător și principalul distribuitor al sistemelor Thermo-Block de economisire a energiei. Produsele sunt utilizate pentru construirea de locuințe pasive cu consum redus de energie. În zilele noastre, construcțiile eficiente din punct de vedere al costurilor reprezintă un aspect deloc neglijabil, iar această cerință este perfect îndeplinită de clădirile Thermo-Block. Unitățile Thermo-Block sunt, de asemenea, potrivite pentru construirea de piscine.